برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدیو پرت کردن اشیاء توسط کودک و7نکته برای والدین قسمت دوم

پرتاب کردن اشیاء ،ناامید کننده است . اما صد درصد از نظر رشد مناسب است. در این پست مطالبی که شما باید بدانید،رادر اختیارتان قرار می دهیم.لطفا با مشاهده ویدئو با ما، درمام پلاس همراه شوید.

چه زمانی کودکان نوپا شروع به پرتاب کردن چیزها می کنند؟

گابریل فلمن ( متخصص رشد دوران کودکی )می‌گوید: اولین مرحله پرتاب معمولاً در حدود 9 تا 12 ماهگی اتفاق می‌افتد، زمانی که نوزادان عمداً شروع به رها کردن و انداختن چیزهایی می‌کنند که در دست دارند - مانند غذا از روی صندلی بلندشان . سپس، کودکان نوپا معمولاً بین 12 تا 18 ماهگی شروع به پرتاب کردن واقعی می کنند و بین 18 تا 24 ماهگی "در پرتاب یک توپ کوچک از سر خود دقیق تر و هماهنگ تر می شوند".

چرا کودکان نوپا چیزهایی را پرتاب می کنند؟

فلمن می گوید برای شروع، پرتاب اشیاء توسط کودک نوپا رشدی است. او می‌گوید : «پرتاب کردن اشیا به بچه‌ها کمک می‌کند مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت را تمرین کنند . پرتاب اشیا باعث ایجاد هماهنگی چشم و دست، قدرت عضلانی، هماهنگی حرکتی و برنامه ریزی حرکتی می شود. نوزادان و کودکان نوپا دانشمندان کوچکی هستند!» همچنین به کودکان کمک می کند تا محیط خود را کشف کنند، "درک علت و معلول، گرانش، وزن یک جسم و یادگیری در مورد آنچه که وقتی یک شی در سراسر فضا حرکت می کند."

فلمن می گوید، علاوه بر این، پرتاب می تواند از رشد اجتماعی و عاطفی حمایت کند. پرتاب کردن نوعی بازی اجتماعی و یک شکل بسیار اولیه از بازی متقابل است، زمانی که کودک در رها کردن یک شی و سپس بازگرداندن آن شرکت می کند. پرتاب کردن می‌تواند مراقبان را درگیر کند و واکنش‌هایی را برانگیزد... به نوزاد یا کودک نوپا بازخورد اجتماعی و زبانی بدهد.» او می افزاید، این همچنین راهی برای آزمایش مرزها برای جستجوی واکنش است.

چرا کودکان اشیا و اسباب بازی ها را پرتاب می کنند ؟؟

ویدیو پرت کردن اشیاءتوسط کودک و 7نکته برای والدین

چگونه کودک نوپا را از پرتاب کردن اشیا متوقف کنیم

کودک نوپا چیزهایی را پرتاب می کند (و می خندد)؟ به گفته کارشناسان در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

/۱/برای هر «نه»، یک «بله» ایجاد کنید.

دکتر سیندی ، یک فرزندپرور با پشتوانه علمی، می‌گوید: «به‌عنوان والدین، می‌توانیم با دادن فرصتی برای پرتاب اشیاء و در عین حال ایجاد مرزها (یعنی «نمی‌توانید غذایتان را پرتاب کنید») کنجکاوی کودکان را تقویت کنیم.

 مشاوره به یاد داشته باشید که هرگاه به یک کودک نوپا «نه» می‌گوییم، باید به او بیاموزیم که «بله» این کار چگونه است و به او گزینه‌هایی ارائه دهیم.»

 فلمن روشی را برای پرتاب مناسب پیشنهاد می کند: "بعد از تعویض پوشک، اجازه دهید کودک شما پوشک خود را در سطل زباله بیندازد."

/۲/مدل جایگزین ، مدل پرتاب

فلمن پیشنهاد می کند، اگر کودک نوپای شما غذا را پرت می کند تا نشان دهد که با غذا تمام شده است، آنچه را که می بینید روایت کنید و اقدام کنید. برای مثال، ممکن است بگویید: «تو ماکارونی را روی زمین می‌ریزی این یعنی که غذا خوردن تو تمام شده تو می تونی بگی "غذام تمام شد."

/۳/آروم باش

 «اگر کودک شما غذا یا اشیایی را از سینی خود پرت می‌کند، سعی کنید آرام و بی‌طرف بمانید و آن را نادیده بگیرید. «اگر غذا است، آن را بگذارید. اگر فنجان یا قاشق است بدون اینکه چیزی بگویید آن را بردارید و دوباره در سینی بگذارید. اگر این اتفاق ادامه داشت، می‌توانید بگویید: «بسیار سرگرم‌کننده است که ببینی [لیوان]پرت می‌کنی و صدایی بلند تولید می شه! اما [لیوان] توی سینی می مونه» «آن را نگه خواهم داشت.»

/۴/تغییر مسیر

 «کودک یا کودک نوپا شما هنوز نمی تواند میل خود را برای پرتاب کردن کنترل کند و مطمئناً نمی داند که پرتاب کردن ممکن است به شخص دیگری آسیب برساند. "کودکان هنوز هدف یا کنترل تکانه ندارند." او می‌گوید، می‌توانید کودکان را به بازی با اسباب‌بازی دیگری هدایت کنید یا به آنها فرصت بازی ایمن را بدهید

 پروفسور اطفال و مدیر پزشکی برای سلامت جامعه و حمایت از بیمارستان ملی کودکان می‌گوید: «شما می‌خواهید از رشد و تکامل کودک خود حمایت کنید، اما زمان‌ها و مکان‌هایی وجود دارد که پرتاب کردن می‌تواند مختل شود. "اگر به نظر می رسد که آنها سعی می کنند خود را ابراز کنند یا توجه شما را جلب کنند، کمی مکث کنید تا ببینید چه چیزی ممکن است به شما بگویند. اغلب می‌توانید راه‌های دیگری برای خواندن نشانه‌های آن‌ها بیاموزید و قبل از شروع پرتاب آن را متوقف کنید.»

«کودکان نوپا برای تغییر رفتارها به زمان، ثبات، تکرار و حمایت زیادی نیاز دارند»

 


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود